Laboratorium udostępnia zasoby sprzętowe i programowe umożliwiające wykonywanie projektów 2D i 3D w ramach kursowych zajęć laboratoryjnych, zajęć problemowych oraz własnych zainteresowań studentów i pracowników realizujących zadania dydaktyczne, prace badawcze i naukowe.
Laboratorium Komputerowe WFP wyposażone jest w ponad 20 komputerów z monitorami LCD, pracujących pod kontrolą systemów Windows 10 Professional, wyposażonych w tablety Wacom Intuos 3, Wacom Intuos 4, manipulatory 3D Connexion: SpaceNavigator, SpaceExplorer, SpacePilot.
Na komputerach zainstalowane jest najnowsze oprogramowanie 2D i 3D (m.in. najnowsze wersje Adobe Creative Cloud 2017, Adobe Creative Suite CS6, CorelDraw Graphics Suite X8, Corel Painter 2017, Corel Video Studio X9, Corel PDF Fusion™, CorelCAD 2017™, Corel Designer Technical Suite X7, Corel Paintshop Photo PRO X9, Microsoft Office 2017, Autodesk 3D Studio MAX 2017, Autodesk Mudbox 2017, Autodesk SketchBook PRO, Autodesk Maya 2017, SolidWorks 2017, McNeel Rhinoceros 5, Maxwell Render 3.1, EdgeCAM, madCAM) z odpowiednią liczbą licencji.
Dzięki corocznym zakupom oprogramowania pracownicy Wydziału oraz studenci – w ramach Autodesk Education – mogą instalować nieodpłatnie na swoich komputerach domowych i laptopach ponad 80 programów i aplikacji Autodesk, oprogramowanie Solid Works. Oprogramowanie Corel zakupione w ramach Corel Academic Site License może być instalowane we wszystkich komputerach Wydziału i domowych pracowników Uczelni.
W Laboratorium prowadzone są wykłady i ćwiczenia z następujących przedmiotów: Technologie informacyjne, Propedeutyka komputerowego wspomagania projektowania 2D, Komputerowe wspomaganie projektowania 2D, Komputerowe wspomaganie projektowania 3D, Podstawy poligrafii, DTP, itp.
Wszystkie komputery w Laboratorium mają pełny dostęp do Internetu, usługi Eduroam i sieci LAN Wydziału.
PRZEDMIOTY
Komputerowe wspomaganie projektowania 3D
Program McNeel RHINOCEROS 5
prowadzący mgr Grzegorz Matusik
PROGRAM NAUCZANIA
Prezentacja z zakresu teorii i praktyki działania programu RHINOCEROS pod kątem wykorzystania go we wzornictwie przemysłowym i pracy projektanta form przemysłowych. Wykłady ilustrujące dostępne funkcje i możliwości oprogramowania, poparte ćwiczeniami i zadaniami.
EFEKTY KSZTAŁCENIA
Umiejętność zapisu idei projektu w cyfrowej przestrzeni 3D, wraz z podstawową umiejętnością prezentacji projektu w formie renderingu 3D, dokumentacji 2D. Umiejętność przygotowania pliku 3D do cyfrowej obróbki skrawaniem CNC w podstawowym zakresie.
Program Autodesk 3D Studio MAX Design
prowadzący mgr Bożydar Tobiasz
PROGRAM NAUCZANIA
Prezentacja podstawowych zagadnień z zakresu cyfrowego modelowania i renderingu w programie 3D Studio Max Design z naciskiem na ich praktyczne wykorzystanie w zawodzie projektanta wzornictwa przemysłowego. Wykłady teoretyczne połączone z praktycznymi ćwiczeniami.
EFEKTY KSZTAŁCENIA
Umiejetność przeniesienia idei projektowych do wirtualnej przestrzeni programu 3D Studio Max Design i rozwinięcie umiejętności prezentacyjnych.
Kadra