Przekazanie studentom podstawowej wiedzy z zakresu ergonomii, rozumianej jako interdyscyplinarnej nauki badającej wzajemne powiązania pomiędzy człowiekiem i jego otoczeniem. Przekazywana wiedza oraz metodologia skoncentrowane są na człowieku. Jednym z podstawowych celów dydaktycznych jest umiejętność interpretacji wyników badań ergonomicznych oraz twórcze ich stosowanie w projektowaniu. Przedmiot prowadzony w formie wykładów wspomaganych prezentacjami oraz zadania projektowego wykorzystującego wiedzę zdobytą podczas wykładów.
Treści kształcenia:
Przekazywana wiedza dotyczy następujących grup zagadnień:
- antropometrii w rozumieniu klasycznym i formułowanym na potrzeby projektowe;
- metodyka kształtowania narzędzi ręcznych;
- metodyka kształtowania elementów manipulacyjnych i informacyjnych;
- zróżnicowanie grup odbiorców, jak: niepełnosprawni, starsi, dzieci, młodzież;
- pozycja pracy, szczególnie pozycja siedząca;
- wymagania środowiskowe.
Student w Pracowni zyskuje
- umiejętność pozyskiwania i analizy zdobytych informacji przydatnych do projektowania;
- umiejętność zobaczenia i formułowania problemu projektowego;
- umiejętność posługiwania się zdobytą wiedzą (z wykładów ergonomii);
- umiejętność pracy metodami i procedurami projektowania;
- umiejętność łączenia aspektów ergonomicznych, funkcjonalnych, konstrukcyjno-technologicznych i estetycznych
- umiejętność modelowania w glince obiektów w kontekście wiedzy ergonomicznej
- Umiejętność pracy w zespole projektowym.
Przedmioty prowadzone w ramach Pracowni
- Projektowanie ergonomiczne 2 – dla studentów II roku 1 st.
- Przedmiot kształcenia kierunkowego, do wyboru dla II roku studiów 1st.
Kadra