Oficjalna witryna Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie


Podstawy projektowania komunikacji wizualnej mają za zadanie wprowadzić studentów w zagadnienia związane ze świadomym i intencjonalnym wykorzystaniem środków wizualnych (takich jak barwa, forma i typografia) w taki sposób, żeby ułatwić odbiorcy komunikatu zrozumienie jego treści.

Pracownia stawia sobie za cel wykształcenie kreatywnej, a jednocześnie odpowiedzialnej postawy wśród przyszłych projektantów. Dlatego równie ważne są dla nas uświadomienie studentów, w jaki sposób forma oddziałuje na proces recepcji komunikatu wizualnego oraz umiejętności rozpoznawania potrzeby, właściwego definiowania problemu projektowego, znajdowania adekwatnej metody jego rozwiązania.

Podczas zajęć proponujemy studentom praktyczne zadania takie jak projektowani pojedynczych znaków oraz bardziej złożonych systemów informacji. Jednocześnie kładziemy nacisk na pogłębianie wiedzy teoretycznej o komunikacji wizualnej, jej znaczeniu w kulturze i komunikacji społecznej.

Student w Pracowni zyskuje
  • wiedzę jak wykorzystywać umiejętność nabyte na wcześniejszych szczeblach edukacji w celu intencjonalnego kształtowania procesu komunikacji;
  • wiedzę dotycząca zasad projektowania komunikacji wizualnej, w szczególności projektowania systemów znaków, identyfikacji wizualnej i komunikatów typograficznych;
  • umiejętność prezentowania swojej pracy oraz uzasadniania i argumentowania na rzecz decyzji projektowych;
  • świadomość odnośnie do roli, jaką odgrywa komunikacja wizualna we współczesnym świecie.
Przedmioty prowadzone w ramach Pracowni
  • Podstawy projektowania komunikacji wizualnej (II rok, 3. semestr)
  • Projektowanie komunikacji wizualnej C – projektowanie kierunkowe (II rok, 4. semestr; III rok, 6. semestr)
  • Projektowanie komunikacji wizualnej C – projektowanie uzupełniające (II rok, 4. semestr)
  • Projektowanie komunikacji wizualnej C – praca dyplomowa licencjacka

Kadra