Podstawą dydaktyki jest wiedza i badania ergonomiczne jako bazowe kryterium w formułowaniu założeń projektowych. Nie pomijamy innych aspektów, szczególnie że tematy projektowe najczęściej wynikają z potrzeb konkretnych producentów lub zaobserwowanych problemów. Współpracujemy z Instytutami Socjologii i Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. W pracach projektowych koncentrujemy się na relacji człowiek-obiekt oraz na wieloaspektowej syntezie oferującej nowe wartości użytkowe i estetyczne. Nadrzędną ideą jest humanizacja świata techniki poprzez stosowanie kryteriów miar człowieka i uwarunkowań psychospołecznych jako podstawy kształtowania elementów środowiska.
Student w Pracowni zyskuje
- umiejętność obserwacje i zapis procesu użytkowego, pozyskiwanie informacji o użytkownikach na podstawie wywiadów, ankiet, danych z literatury
- umiejętność formułowanie założeń projektowych na podstawie analizy użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem cech ergonomicznych
- umiejętność sprawdzania relacji człowiek-obiekt poprzez modelowanie w skali redukcyjnej i makietowanie w skali 1:1
- umiejętność wyboru rozwiązania ze względu na przyjęte kryteria projektowe oraz opracowanie koncepcji na poziomie projektu wstępnego
- umiejętność zaprezentowania pracy projektowej
- umiejętność pracy w zespole projektowym
Przedmioty prowadzone w ramach Pracowni
Projektowanie ergonomiczne 2 – dla studentów 1 roku II st.
Projektowanie ergonomiczne 2 – dyplom magisterski
Projektowanie ergonomiczne 1 – dyplom licencjacki
Kadra