Oficjalna witryna Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie


Sala 106
504 576 652

Pracownia Projektowania Interakcji




Program pracowni skupia się na zagadnieniach związanych z projektowaniem interakcji. Smartfony, tablety i inne urządzenia wykorzystujące nowe technologie (takie jak Augmented Reality, Virtual Reality, Voice) coraz bardziej zmieniają sposób, w jaki żyjemy. Zadania, którymi obarczony jest człowiek wymagają doskonałej organizacji i posiadania wszystkiego niejako „pod ręką”, co urządzenia przenośne w znacznym stopniu ułatwiają. Postępująca cyfryzacja nie dotyczy jednak tylko sfery telefonów – coraz częściej użytkownicy muszą sprawnie posługiwać się choćby interfejsem bankomatu czy biletomatu.

Jest to ogromne pole do popisu dla projektantów, którzy – mając na uwadze wszystkie dotychczasowe osiągnięcia komunikacji wizualnej, projektowania produktu i ergonomii – muszą elastycznie poruszać się pomiędzy tymi dziedzinami, realizując projekty z zakresu User Experience (tzw. „doświadczenia użytkownika”), architektury informacji, projektowania na potrzeby internetu czy projektowania interfejsów.
Program obejmuje wprowadzenie do tematyki HCI (Human-Computer Interaction), zasad projektowania interfejsów, naukę obsługi narzędzi do prototypowania oraz metodologii prowadzenia testów użyteczności.

Student w Pracowni zyskuje
  • umiejętność przeprowadzenia procesu projektowego od etapu koncepcyjnego, poprzez prototypowanie i testy użyteczności aż po opracowanie dokumentacji wdrożeniowej z zakresu UX
  • znajomość narzędzi i metod projektowych w procesie UX
  • umiejętność projektowania i prototypowania przy wykorzystaniu nowych technologii (Augmented Reality, Virtual Reality, Voice)
  • umiejętność pracy w zespole
Przedmioty prowadzone w ramach Pracowni
  • Projektowanie interakcji – dla studentów 1 roku II st.
  • Projektowanie interakcji – dyplom magisterski
Wybór prac studentów
  • Marta Skowron, Joanna Wawrzyńska,
    Wobec zdrowia psychicznego. Projekt graficzny i funkcjonalny elementów interfejsu gry zwiększającej świadomość społeczną depresji, 2018/2019 – praca magisterska, nagrody: Font nie czcionka – wyróżnienie
  • Marek Pawłowicz, Wnętrza pojazdów autonomicznych. Architektura przestrzeni i interakcja z użytkownikiem.
    2019/2020 – praca magisterska
  • Aleksandra Popow, Film – doświadczenie emocjonalne. Projekt aplikacji-przewodnika, 2019/2020 – praca magisterska
  • Magdalena Podolska, Projekt usługi wspierającej integrację lokalnej społeczności, 2019/2020 – praca magisterska
  • Aleksandra Badura, Dziecko w świecie dorosłych. Projekt aplikacji mobilnej wspierającej budowanie poczucia sprawczości u dzieci, 2018/2019 – praca magisterska, nagrody: Design 32 – Najlepsze Dyplomy Projektowe publicznych uczelni artystycznych w Polsce

Kadra