Podstawą dydaktyki jest analiza wybranych sytuacji oraz problemów leżących w zakresie kompetencji projektanta wzornictwa. Tworzenie pola możliwych rozwiązań i kierunków rozwoju. Tworzenie wizji przyszłościowych zarówno w zakresie nowych sytuacji , jak i nowych form pod kontem innowacji. Rozważania i poszukiwanie inspiracji w twórczości innych – tworzenie i wykorzystywanie metafor w próbach określania cech przyszłych sytuacji i cech przedmiotów. Poznawanie najnowszych obszarów badań w obrębie nauk przyrodniczych, społecznych i technologii.
Tendencje tworzenia wizji futurologicznych – analiza w zakresie możliwych skutków kulturowych, ekologicznych, społecznych.
Student w pracowni zyskuje:
- wrażliwość na skutki kulturowe, ekologiczne i społeczne realizacji i upowszechnienia projektu;
- cechuje się otwartością umysłu która pozwala na poszukiwanie innowacji zwłaszcza w obszarach nieoczywistych;
- umiejętność analitycznego, kreatywnego, tworzenia założeń projektowych, potrafi dokonywać krytycznej ich oceny;
- posiada wiedzę w zakresie tworzenia wizji użytkowej i formy przedmiotów;
- podstawową wiedzę dotyczącą technologii i konstrukcji oraz ergonomii;
- umiejętność sprawnej komunikacji z wybranymi specjalistami;
- umiejętność pracy w zespole projektowym;
- umiejętność zaprezentowania pracy projektowej;
Przedmioty prowadzone w ramach Pracowni:
Projektowane Innowacyjne
Kadra